fbpx
imarketingltd brand

מילון דיגיטלי

קידום ממומן – הכוונה היא לקידום בתשלום. קידום מסוג זה נחשב לנפוץ ואפקטיבי כאשר המטרה היא הגדלת התנועה לאתר. הממשק הנפוץ ביותר לקידום ממומן הוא Google Adwords. ישנם ממשקים אחרים כגון facebook ads manager, Outbrain, Yandex וכו. הממשקים נבדלים ביניהם בקהל היעד וסגנון הטירגוט של קהלים וקבוצות.

 

קידום אורגני – זהו קידום במנועי חיפוש אשר מטרתו העיקרית לשפר מיקומי דפי האתר אותו אתם מקדמים. ישנם פרמטרים רבים אשר משפיעים על דירוג של האתר כגון: ותק הדומיין, איכות של התכנים, קישורים נכנסים ויוצאים, מעורבות הגולשים, זמני טעינת האתר וכו. תפקידו של מקדם אתרים אורגני לבצע אופטימיזציה נרחבת לאתר על מנת לחזק אותו מבחינת האלגוריתם של גוגל.

 

מחיר לקליק (cost per click) – הכוונה היא למושג CPC. פירוש המושג הוא כמה כסף עלה הקליק בקמפיין ממומן. ישנם פרמטרים רבים אשר משפיעים על המחיר לקליק. סיבה עיקרית שקובעת את המחיר היא התחרותיות של מילת מפתח עליה בנוי הקמפיין מודעות שלכם. ככל שיש יותר עסקים שמריצים קמפיינים עם אותה מילת מפתח, כך המחיר לקליק של אותה מודעה יעלה. על מנת להיות תמיד במקום הראשון תצטרכו לשלם את המחיר גבוה יותר מהמתחרה מתחתיכם. 

 

מחיר להמרה (cost per conversion) – זהו מודול פרסום שבו משלם המפרסם תמורת המרה/ פעולה מוגדרת. המרה מוגדרת בצורה שונה בכל עסק. אם מדובר על חנות מקוונת ההמרה תהיה בדרך כלל רכישה סופית אך כפי שנאמר קודם, כל עסק מגדיר לעצמו מה זה המרה מבחינתו. המטרה היא בכל קמפיין להגיע לכמה שפחות מחיר להמרה. ככל שמחיר להמרה גבוה יותר כך היעילות של קמפיין ממומן נמוך יותר (דוגמא: מחיר ההמרה שעסק מגדיר הוא 100 ש"ח. מחיר להמרה 110 ש"ח, כלומר יש לנו הפסד של 10 שקלים וחוסר יעילות של הקמפיין).

 

ניהול מוניטין מקוון ORM – ראשי התיבות ORM הם Online Reputation Management, או בשפה פשוטה יותר ניהול מוניטין. כאשר קם עסק חדש לאוויר ישנה חשיבות רבה לאיך הוא יוצג ברשת. כאן נכנס העניין של ניהול מוניטין. מטרתו של מנהל מוניטין הוא מצד אחד לשפר את המוניטין של העסק (בעזרת לייקים פייסבוק, פוסטים, תגובות, מעורבות בשיח וקבוצות ייעודיות וכו) ומצד שני לתקן במקרה ומוניטין של חברה נפגע. במקרה ומוניטין נפגע תפקידו של מנהל מוניטין לדחוק את התוצאות השליליות לטיהור השם ובניית תכנית חלופית לשיפור.

 

 אתר רספונסיבי – הוא אתר אשר מותאם לכל סוגי המסכים ומכשירים. אם בעבר ההתאמה היחידה שהייתם צריכים לבצע באתר הייתה  להתאים אותו למחשב הביתי, כיום רב הגלישה מתבצעת דרך המובייל, לכן גם ההתאמה חייבת להתבצע בהתאם. באידיאל יש להקים 3 גרסאות שונות של האתר (לדסקטופ, מובייל וטאבלט) עם אלמנטים שונים על מנת כמה שיותר להתאים את הגרסה לצרכי הגולש במכשיר הספציפי. 

 

טווחים של גדלים:

מובייל – 320 עד 480 פיקסל.

טאבלט – 481 עד 980 פיקסל.

דסקטופ – 981 עד 1200 פיקסל.

מסך מלא – 1201 עד 1920 פיקסל.

 

גוגל עסקים – אחד הכלים החינמיים של גוגל אשר מטרתו העיקרית הוא לסייע לבעלי עסקים לנהל ולשפר את הנראות שלהם ברשת. גוגל עסקים מופיע בראש הדף בעת החיפוש מה שהופך אותו לכלי קידום איכותי ומשמעותי. 

גוגל עסקים

כפי שניתן לראות באיור, גוגל עסקים מאפשר לגולש להתרשם ולקבל את מגוון האינפורמציה עוד לפני כניסתו לאתר. הדבר ללא ספק משפר את חווית הגלישה ומגדיל את הסיכוי להיכנס לאתר. בנוסף, גוגל עסקים נותן תצוגה ויזואלית מרשימה( גוגל עסקים תופס את מירב הדף) שללא ספק עדיפה על תוצאות מילוליות בלבד (כמו בצד הימין של התמונה).

 

שיווק B2C – הכוונה היא מכירה לצרכן בלבד. תהליך המכירה בפורמט זה נחשב לקצר, ללא אינטראקציה אישית בין המוכר לרוכש. תהליך המכירה ב B2C  בנוי במקרים רבים על הרגש. דוגמא קלאסית לפורמט B2C היא חנות מקוונת. חנות איקומרס מציעה מגוון רב של מוצרים באתר שלה והרוכש הוא צרכן בודד שמתעניין במוצר מסוים. רמת הרכישה במקרה זה תלויה רבות בהרגשה של הצרכן באותו רגע והיא מושפעת מגורמים רבים כגון: מחיר המוצר, נראות ויזואלית, מצב הרוח של הרוכש באותו רגע, זמינות המוצר במלאי וכו. 

 

שיווק B2B – הכוונה היא למכירה בין עסק אחד לשני. השוני העיקרי במכירה זו היא זמני סגירת העסקה ורמה המקצועית שתידרש על מנת לסגור את המכירה. בפורמט מכירה זה הלקוחות מתוחכמים יותר, לרב הם באים מאותו תחום ומכירים אותו היטב, לכן חשוב שגם צד השני ידע את המוצרים שלו היטב על מנת להראות רצינות ומקצועיות. סגירת העסקאות ב B2B נמשכות זמן רב ולרוב כוללות פגישות עסקיות רבות. 

 

קובץ Robots.txt – קובץ זה הוא בעצם פרוטוקול אשר אומר לסורק של גוגל מה ייסרק באתר ומה לא. ישנם מקרים בהם תרצו להסתיר דפים מסוימים מסריקה ללא מחיקה. תחביר מיוחד של הקובץ מאפשר לבעלי האתר למנוע סריקות של דפים וקבצים מסומים ובכך לשפר את SEO של האתר בעיני מנועי חיפוש. 

 

 הפניית 301 – הפניה זו משמשת אותנו בהפניית כתובת אתר מסוימת מכתובת אחת לשנייה. הפנייה מסוג זה יכולה להיות ממוקמת בתוך האתר (במקרה ועמוד מסוים הפך ללא רלוונטי וברצונכם להעביר את הגולשים לעמוד חילופי) או מאתר אחד לשני (אם החלפתם אתר וברצונכם להפנות את הגולשים מאתר הישן לחדש). הפניה זו היינה הפניה קבועה. ניתן לבצע את ההפניה ב 2 דרכים עיקריות: דרך – htacces או תוספי הפניות. אחרי ההפניה "המיץ" של העמוד הישן יועבר לכתובת החדשה ובכך אתם לא תעבדו מרמת ה SEO שלכם.

 

הפניית 302 – הפניות אלה הן הפניות זמניות. בשונה מהפניות 301 הקבועות, 302 מעבירות את התוכן בצורה זמנית. דוגמא לבחירת 302 על פני 301: יש לכם עמוד שאתם מבצעים עליו תיקונים. על מנת לא לאבד טראפיק עדיף להפנות בצורה זמנית לכתובת אתר אחרת ואחרי סיום התיקון להחזיר את הקישור המקורי.

 

שגיאת 404 – שגיאה זו היינה שגיאה הקשורה לפרוטוקול התקשורת HTTP המוצגת בדפדפן. תפקידה של הודעה זו היא להציג לגולש שעמוד אליו הוא הגיע אינו קיים או שהכתובת רשומה בצורה לא נכונה. 

 

שגיאת 500 – זוהי שגיאה הקשורה לשרת ואחסון האתר. לשגיאה זו פרמטרים רבים והופעתה יכולה להיות תלויה במגוון רב של סיבות מה שמקשה על תיקונה. קיימות מספר סיבות נפוצות לשגיאה זו ביניהן קובץ htaccess פגום, חריגה מזכרון או הרשאות קבצים בלתי תקינות. 

 

קיימים מספר וריאציות לשגיאה זו ביניהן:

500 Internal Server Error

Error 500

HTTP Error 500

HTTP Error 500 – Internal Server Error

Temporary Error 500

 כל החשומה קשורות לאותה בעייה – בעיה בשרת ואחסון.

 

בדיקת A/B – שיטה שרבים בעולם השיווק הדיגיטלי משתמשים בה. מטרתה לבצע השוואה בין הקיים מול השינוי על מנת לראות איזה מבין 2 הגרסאות עובדות טוב יותר. שיטה זו מתאימה לכל מגוון הווריאציות בקידום כגון: קידום ממומן, קידום אורגני ושינויי CSS בתוך האתר. 

 

קנוניקל – Canonical URL – תג זה הוא למעשה שורה של קוד הנמצא באזור ה – HEAD של העמוד ותפקידו העיקרי של התג זה הוא להגדיר למנועי חיפוש את הגרסה המועדפת של כתובת ה – URL. 

 

על מנת לראות תג זה יש ללחוץ כפתור ימני בעכבר, ללחוץ על כפתור בדוק ובקוד HTML למצוא את הקוד הבא:

 

<link rel="canonical" href="http://www.example.co.il"/>

 

תוכן משוכפל – הוא תוכן שמועתק ממקור אחר. השימוש העיקרי בתוכן מועתק הוא קידום ושיווק שלו במקום אחר (בדרך כלל השימוש העיקרי בתוכן מועתק הוא פרסום שלו בבלוג חיצוני והוצאת קישור לאתר האב). גוגל רואה בחומרה בכל הקשור לעניין ההעתקה ומבצעת פעולות רבות על מנת להעניש את האתר בו ראתה שימוש בתוכן מועתק. דבר נוסף שגוגל יכולה לעשות היא להעניש לא רק את האתר אצלו היא מצאה תוכן המועתק אלה גם את האתר ממנו התוכן נלקח. אלגוריתם של גוגל לא תמיד מצליח לזהות מי העתיק ממי ומעניש את כולם.

 

פתרון: בצעו אחת לחודש בדיקה של תוכן משוכפל לאתר שלכם. במקרה ומצאתם אתר שהעתיק מכם, צרו עמו קשר ותסבירו את ההשלכות של תוכן משוכפל גם מבחינת הגוגל וגם מבחינה הפלילית.

 

קובץ XML – זהו קיצור של extensible markup language או בשפה פשוטה יותר קובץ עם תקן לייצוג נתונים במחשב. כאשר מדובר על SEO קובץ XML המדובר הוא קובץ Sitemap.xml שמטרתו להציג לנו מפת האתר לפי העמודים, קטגוריות ורמות החשיבות.

 

דף נחיתה – Landing Page, זהו עמוד אשר מגיע אליו הגולש בעת לחיצה על הקישור. מטרתו של עמוד זה הוא לתת מענה אינפורמטיבי לגבי תוכן אשר אותו חיפש הגולש, להציג אותו בצורה ברורה ולגרום הנעה לפעולה אצל הגולש (השארת פרטים, יצירת קשר). נהוג להשתמש בדפי נחיתה בקמפיינים ממומנים כאשר הגולש מגיע לדף בודד עם כל המידע השיווקי הרלוונטי. לעתים רחוקות יותר ישנם אתרים הבנויים מעמוד אחד ונחשבים לדפי נחיתה.

 

גוגל אמפ AMP – או בשפה פשוטה יותר Accelerated Mobile Pages, אלה הם עמודים מיוחדים המיועדים למובייל ומטרתם להפחית בזמני טעינת האתר. גוגל תציג עמודים אלו גבוה יותר במיקומים עבור אותם ביטויים לעומת עמודים רגילים אך ללא AMP (אלגוריתם של גוגל משתנה מיום ליום אז קשה להגיד בצורה חד משמעית האם גוגל בהכרח יבחר ב AMP על פני עמוד הרגיל אך בדרך כלל זה מה שקורה). איך זה קורה בפועל? רב האתרים היום הם אתרים רספונסיבים שמשתנים בצורה ויזואלית בהתאם למכשיר ממנו מתבצעת הגלישה. AMP הם עמודים בתוך האתר אשר בנויים אך ורק לגרסת המובייל ( גלישה בדפים מסוג זה בדסקטופ אינם נוחים ומכוערים לעיין). יצירת דפים הללו דורשים ידע טכני בסיסי וישנם פלאגנים רבים לוורדפרס שיכולים לבצע את העבודה עבורכם. שקלו ליצור AMP רק לעמודים בהם רב הגלישה מתבצעת דרך המובייל אחרת הוא לא יהיה מועיל במיוחד.

 

החזר השקעה ROIהן ראשי תיבות של (Return On Investment) ומשמעותה דרך בה עסק יכול לבחון את הקמפיין שרץ במסגרת שיווק דיגיטלי. נתון זה חשוב מאוד כיוון שכל עסק מעוניין להחזיר את ההשקעה ולהרוויח כמה שיותר מהר וחישוב נכון של החזר השקעה עוזר להבין עד כמה הקמפיין שלנו אפקטיבי וכמה זמן יקח לנו להגדיל את הרווחים.

 

דוגמה לחישוב החזר השקעה: נגיד ויש לכם קמפיין ממומן בגוגל לרכישת בשמים. השקעתם בקמפיין 1000 ש"ח בחודש. אחרי חודש ראיתם שדרך קמפיין זה בוצעו רכישות על סך 1600 ש"ח, כלומר הרווח הוא 600 ש"ח ולפי חישוב ROI 600/1000 , החזר השקעה של 0.6 או 60%. 

 

דפדפן – כאשר מדברים על דפדפן הכוונה בדרך כלל היא לתוכנה אשר בעזרתה אנחנו גולשים באינטרנט והיא זאת שמציגה לנו את תוכן של אתרים. ישנם הבדלים רבים בין דפדפנים אך תפקידם הבסיסית הוא לקבל כתובת אינטרנט ולהציג אותה על גבי המסך. לפי פילוח הגולשים ניתן לראות שרב הגולשים מבצעים זאת דרך דפדפן גוגל כרום עם 64% ואחריו ספארי עם 18.2%.

 

אז איך תבחרו משרד פרסום דיגיטלי?

אם אתם בעלי עסקים והחלטתם סוף סוף לשווק את העסק בדיגיטל אתם חייבים לבחור משרד פרסום דיגיטלי. חובה לבחור חברה רצינית, שניכר כי יודעת מה היא עושה, תבחרו חברה שעובדת על קמפיינים גדולים ועם חברות גדלות, תפגשו עם הצוות ותודאו שיש ביניכם כימיה וכי מדובר במשווקים שאוהבים את התחום, רעבים להצלחה, יצירתיים ובעלי רוח צעירה וחדשנית. ובקיצור? תבחרו בנו ☺.

חברה לשיווק דיגיטלי שמתחייבת לך לתוצאות!

אז אתם בעלי עסקים והחלטתם שהגיע הזמן לשינוי ואתם מחפשים חברה לשיווק דיגיטלי שהיא מקצועית, סופר יצירתית, צעירה, חדשנית ובעלת תוצאות מוכחות והבטחה להצלחה, מקומכם איתנו!  איי מרקטינג הינה חברה המתמחה בשיווק בפייסבוק ושיווק דיגיטלי, אנחנו נשמח להעניק לכם ייעוץ בשיווק דיגיטלי בחינם לגמרי וללא שום התחייבות! נציג בפניכם סקירה של פעילות העסק שלכם ברחבי הדיגיטל, מחקר מתחרים ושיטה ייחודית לשיווק דיגיטלי שתאפשר להפיק מתקציב הפרסום שלכם מקסימום תוצאות! קבענו לקפה?
זה הזמן להשאיר פרטים בטופס או להתקשר עכשיו -> 03-9058712

אם הגעתם עד לכאן, סימן שהיה לכם מעניין! שתפו עם חברים!

חיוג מהיר
צור קשר
close_loading_popup
Watch image

!Hey you

אז שנתחיל לעבוד ביחד?
השאירו פנייה ונחזור אליכם היום

נגישות